Quantcast
Channel: The Maynard Institute for Journalism Education
Viewing all articles
Browse latest Browse all 1378

Grio Columnist Makes Plagiarism Accusation; Howard U. Radio Station Apologizes

0
0
August 5, 2014

WHUR-FM removes disputed posting; website spotlights "qualified," savvy journalists of color; . . . consider diversity when deciding on making gifts; LaToya Valmont, Essence veteran, named M.E. of Glamour; Ebola outbreak could dominate visit by African leaders; Washington Post examines black gays' high HIV rate; Smith comments exemplify erosion of thoughtful discourse; Redksins' website on team name gets 3 Pinocchios (8/4/14)

Updated August 5

WHUR-FM Removes Disputed Posting

Redskins' Website on Team Name Gets 3 Pinocchios

In 'The Rescue' by Horatio Greenough, installed in 1853, the huge European-desce

The Washington Post's "Fact Checker" column has awarded three Pinocchios— "significant factual error and/or obvious contradictions"— to the Washington Redskins' new website defending the team name.

Glenn Kessler wrote Thursday, "The Washington Redskins have been paying for ads promoting a new Web site, RedskinsFacts.com, which supposedly sprung up organically from frustrated former players who wanted to defend the team's embattled name, which many find offensive. (Slate turned up evidence that the Web site is tied to image-makers Burson-Marsteller, which was later confirmed by the team.)

"'We believe the Redskins name deserves to stay,' the Web site says on its 'facts' landing page. 'It epitomizes all the noble qualities we admire about Native Americans — the same intangibles we expect from Washington's gridiron heroes on game day. Honor. Loyalty. Unity. Respect. Courage. And more. On this page, you can read more about the storied history of the Redskins identity.'

"Anytime an organization sets up a 'facts' Web site, it calls out for fact checking. . . ."

read more


Viewing all articles
Browse latest Browse all 1378

Latest Images

Trending Articles