Quantcast
Channel: The Maynard Institute for Journalism Education
Viewing all articles
Browse latest Browse all 1378

Who Wants to Buy a TV Station?

0
0
June 20, 2014

Six outlets for sale at "nominal" price to diverse buyers; Omar Tyree, co-writer of Marion Barry memoir, is a believer; no blacks in N.Y. Times freelancer's piece on Detroit; "Freedom Summer" 50th anniversary begins; immigrants no longer majority of Hispanic workers; Chicago Tribune questions decision on Redskins trademark; residents interviewed along with cops — novel idea?; in Britain, BBC ramps up diversity efforts; editor of state-controlled paper arrested in Zimbabwe (6/20/14)

Six Outlets for Sale at "Nominal" Price to Diverse Buyers

In Britain, BBC Ramps Up Diversity Efforts

"The BBC has announced new measures to improve the representation of the Black, Asian and minority ethnic community, including a new executive development scheme and a ringfenced commissioning fund," Jason Deans and Tara Conlan reported Friday for Britain's Guardian newspaper. .

"Other measures announced on Friday include more training internships for BAME graduate trainees, an assistant commissioner development programme for people from diverse backgrounds and new on- and off-air diversity targets.

"BBC director general Tony Hall, unveiling the BAME proposals at the EastEnders set in Elstree on Friday morning, also announced that he would chair a new independent diversity action group to advise the BBC. . . ."

Editor of State-Controlled Paper Arrested in Zimbabwe

In Zimbabwe, "After armed police raided his home and his office early on Thursday, Edmund Kudzayi, the newly appointed editor of the state-controlled Sunday Mail newspaper, handed himself over to police later in the day,"Peta Thornycroft reported Friday from Durban, South Africa, for the Independent Foreign Service.

"Police confiscated equipment from his office, but have so far not laid any charges against him.

"Police are also looking for Dumisani Muleya, the editor of a privately owned newspaper, The Independent, owned by Trevor Ncube, who also publishes two daily newspapers in Zimbabwe and the Mail & Guardian in South Africa.

"Police visited Muleya’s office on Thursday but were told he was on leave.

"Muleya told online publication New Zimbabwe.com by telephone from Harare: 'I've no business with the police, and until they state specifically why they want me, I will not be turning myself in.'

"Mduduzi Mathuthu, appointed last year to edit a state newspaper, The Chronicle, in Bulawayo, said that his home had been burgled early in the day and that his communication equipment had been stolen.

"Mathuthu spent several recent years in exile, mostly in London, where he helped launch a well-read online Zimbabwean newspaper, NewZimbabwe.com.

"The arrests are believed to be linked to a fight between two camps within the ruling Zanu-PF party over who will succeed President Robert Mugabe, 90, when he retires or dies. . . ."

read more


Viewing all articles
Browse latest Browse all 1378

Latest Images

Trending Articles